Met dezelfde boot ben ik ook nog naar Rottumerplaat geweest, terwijl de bemanning wat werkzaamheden hebben verricht heb ik wat rondgekeken op het eiland, ook nog even meegeholpen en zowel op de heen vaart als weer terug veel zeehonden gezien.
In September 2017 kregen we een aanbod om mee te gaan naar Rottummeroog, voor de meesten verboden gebied maar via een kennis konden we
met een boot van rijkswaterstaat mee naar dit eiland. een prachtige ervaring
van 6 Mei tot 20 mei met de camper door Nederland via Zeeland en Valkenburg naar de Moezel en de Rijn en vandaar naar de Edersee in Sauerland en via Millingen aan de Rijn en Ommen weer terug naar Nieuwolda. Een mooie reis, het weer was goed en we hebben genoten van de mooie camper plekken bij de Moezel /Rijn en Edersee
Bij ons verblijf in het hotel kregen we ook een dagreis met touringcar door de omgeving en daar kwamen we ook bij een museum van een leisteen mijn, een koekjes fabriek van de Beuckelaer en het bezoeken van klooster, op de foto staan we op het punt om een leisteen mijn in te gaan en te bekijken hoe het er vroeger aan toe ging, de mijn was 30 meter onder de grond.Best een kijkje waard
In augustus 2016 zijn we met Albert en Dirkje vijf dagen op vakantie geweest naar Oberfel aan de Moezel in hotel zur Krone, daar hebben we een bootreis gemaakt naar Cochem, we hadden vrijvervoer van het hotel en zijn met de bus naar Koblenz gegaan. We hebben de stad bekeken en daarna naar de plek waar de Rijn en Moezel bij elkaar komen. Albert en ik zijn nog met een kabelbaan naar de andere kant van de Rijn geweest.
18 mei 2016 zijn we op de terug reis naar huis in Valkenburg blijven slapen, een mooie camperplaats boven bij de kabelbaan Wilhelminatoren.Een prachtige reis door Duitsland vooral richting Rügen waar de boomgaarden met fruit bomen en de koolzaad velden volop in bloei stonden.Dit gaan we zeker nog eens doen maar dan ergens anders heen.
Op 10 mei zijn we onderweg door Duitsland richting het schiereiland Rügen waar we op camping Freesenbruch een paar dagen zijn gebleven.
Via Cuxhaven waar we de nacht hebben doorgebracht gaat het langs de Elbe richting Hamburg, tegen de middag even een pauze, in de verte zie je Hamburg liggen.
Van 7 mei tot 21 mei 2016 zijn we met een camper op vakantie geweest, op zaterdag 7 mei alles ingepakt en zondagmorgen 9 uur was het wegwezen
Bij de opening van het verpleegcentrum het Hamrik op 7 juli 2015 door koningin Maxima heb ik als lid van de clientenraad een gesprek gehad met Maxima over een tijdlijn bord die in de hal hangt en door mij is ontworpen, dit was een leuke ervaring.
Ik ben gevraagd om 3 december 2014 voor Sinterklaas te spelen samen met Anouk en Rick als Zwarte Pieten in het Hamrik voor de bewoners en kinderen, kleinkinderen van personeel, we hebben er een leuke middag van gemaakt.
Op 23 october 2014 ben ik als chauffeur/vrijwilliger van ‘tHamrik met Tjamme bus Oosterlengte en bewoners van het Hamrik naar zand sculpturen in de Blauwe stad geweest
Nog even een plaatje vanaf de boot waarmee we op de terug weg zijn van Oslo naar Denemarken, daarna nog 1 overnachting in het noorden van Duitsland en dan naar huis.
In Fagerness hadden we een dag voor ons zelf, daar hebben we een openlucht museum bezocht en op een mooi plekje ons samen even op de foto laten zetten.
We zijn door een 25 km lange tunnel gekomen waar we gelegenheid kregen om een paar foto’s te maken .
Willie en ik zijn met een kabelbaan naar boven gegaan om over Bergen en de fjord te kijken, John en Lammie lopen beneden over de beroemde vismarkt van Bergen.
Op 5 juni 2014 ’s morgens om 10 uur in Zetdam op de bus gestapt samen met Johnnie en Lammie voor een rondreis naar Noorwegen.
Een grote steengroeve in de buurt van Bleiwasche.
Bleiwasche ligt op de scheiding van Töteburgerwoud en Sauerland.
We zijn in october 2013 vijf dagen naar het Schlosshotel in het plaatsje Bleiwasche/Sauerland geweest.
Eind augustus 2013 ben ik met de toneel vereniging TOG een dag uit geweest ,in Tolbert zijn we op de solex gestapt en hebben een rondrit gemaakt en daarna even lekker gegeten met elkaar.